Free Trade Area of the Americas - FTAA

 
Ministerial
Declarations
Trade Negotiations
Committee
Negotiating
Groups
Special
Committees
Business
Facilitation
Civil
Society
Trade&Tariff
Database
Hemispheric
Cooperation
Program

Home Countries Sitemap A-Z list Governmental Contact Points

 
 


INVESTMENT AGREEMENTS COVERED IN THIS COMPENDIUM



 
ARGENTINA
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Bolivia Convenio entre la República de Bolivia y la República Argentina para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 17 de marzo de 1994.
Canada    Agreement between the Government of Canada and the Government of the Republic of Argentina for the Promotion and Protection of Investments, 5 November 1991.
Chile  Tratado entre la República de Argentina y la República de Chile sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 2 de agosto de 1991.
Costa Rica Acuerdo entre el Gobierno de Costa Rica y el Gobierno de la República de Argentina para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 21 de mayo de 1997.
Ecuador Convenio entre el Gobierno de la República del Ecuador y el Gobierno de la República Argentina para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 18 de febrero de 1994.
El Salvador  Acuerdo entre la República de El Salvador y la República de Argentina para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 9 de mayo de 1996.
Guatemala  Acuerdo entre la República de Argentina y la República de Guatemala para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 21 de abril de 1998.
Jamaica Agreement between the Government of Jamaica and the Government of the Argentine Republic on the Promotion and Reciprocal Protection of Investments, 8 February 1994.
Mexico Acuerdo entre el Gobierno de los Estados Unidos Mexicanos y el Gobierno de la República de Argentina para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 13 de noviembre de 1996.
Nicaragua Acuerdo entre el Gobierno de la República de Nicaragua y el Gobierno de la República de Argentina para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 10 de agosto de 1998.
Panama Convenio entre la República de Argentina y la República de Panamá para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 10 de mayo de 1996.
Peru Convenio entre el Gobierno de la República de Argentina y el Gobierno de la República del Perú sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 10 de noviembre de 1994.
United States  Agreement between the United States of America and the Argentine Republic concerning the Reciprocal Encouragement and Protection of Investment, 14 November 1991.
Venezuela  Acuerdo entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de la República de Argentina para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 16 de noviembre de 1993.

BARBADOS
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Canada Agreement between the Government of Canada and the Government of Barbados for the Reciprocal Promotion and Protection of Investments, 29 May 1996.
Venezuela  Acuerdo entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de Barbados para la Promoción y Protección de Inversiones, 15 de julio de 1994.

BOLIVIA
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina Convenio entre la República de Bolivia y la República Argentina para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 17 de marzo de 1994.
Chile  Acuerdo entre la República de Bolivia y la República de Chile para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 22 de septiembre de 1994.
Ecuador  Convenio entre la República de Bolivia y la República de Ecuador para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 25 de mayo de 1995.
Peru Convenio entre el Gobierno de la República del Perú y el Gobierno de la República de Bolivia sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 30 de julio de 1993.
United States Treaty between the United States of America and the Government of the Republic of Bolivia concerning the Encouragement and Reciprocal Protection of Investment, 17 April 1998.

BRAZIL
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Chile Acuerdo entre el Gobierno de la República de Chile y el Gobierno de la República Federativa de Brasil para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 22 de marzo de 1994.
Venezuela Acuerdo entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de la República Federativa de Brasil para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 4 de julio de 1995.

CANADA
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina Agreement between the Government of Canada and the Government of the Republic of Argentina for the Promotion and Protection of Investments, 5 November 1991.
Barbados Agreement between the Government of Canada and the Government of Barbados for the Reciprocal Promotion and Protection of Investments, 29 May 1996.
Costa Rica Agreement between the Government of Canada and the Government of the Republic of Costa Rica for the Promotion and Protection of Investments, 18 March 1998.
Ecuador Agreement between the Government of Canada and the Government of the Republic of Ecuador for the Promotion and Reciprocal Protection of Investments, 29 April 1996.
Panama Treaty between the Government of Canada and the Government of the Republic of Panama for the Promotion and Protection of Investments, 12 September 1996.
Trinidad & Tobago  Agreement between the Government of Canada and the Government of the Republic of Trinidad and Tobago for the Reciprocal Promotion and Protection of Investments, 11 September 1995.
Uruguay Agreement between the Government of Canada and the Government of the Eastern Republic of Uruguay for the Promotion and Protection of Investments, 29 October 1997.
Venezuela  Agreement between the Government of Canada and the Government of the Republic of Venezuela for the Promotion and Protection of Investments, 1 July 1996.

CHILE
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina Tratado entre la República de Argentina y la República de Chile sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 2 de agosto de 1991.
Bolivia Acuerdo entre la República de Bolivia y la República de Chile para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 22 de septiembre de 1994.
Brazil Acuerdo entre el Gobierno de la República de Chile y el Gobierno de la República Federativa de Brasil para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 22 de marzo de 1994.
Costa Rica Acuerdo entre la República de Chile y la República de Costa Rica para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 11 de julio de 1996.
Ecuador Convenio entre el Gobierno de la República de Chile y el Gobierno de la República del Ecuador para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 27 de octubre de 1993.
El Salvador Acuerdo entre la República de El Salvador y la República de Chile para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 8 de noviembre de 1996.
Guatemala Acuerdo entre la República de Guatemala y la República de Chile para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 8 de noviembre de 1996.
Honduras Acuerdo entre la República de Honduras y la República de Chile para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 11 de noviembre de 1996.
Nicaragua  Acuerdo entre la República de Chile y la República de Nicaragua para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 8 de noviembre de 1996.
Panama Convenio entre la República de Panamá y la República de Chile para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 8 de noviembre de 1996.
Paraguay Acuerdo entre la República de Chile y la República del Paraguay para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 7 de agosto de 1995.
Uruguay  Acuerdo entre la República de Chile y la República Oriental del Uruguay para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 26 de octubre de 1995.
Venezuela  Acuerdo entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de la República de Chile sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 2 de abril de 1993.

COLOMBIA
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Peru Convenio entre la República de Colombia y el Gobierno de la República del Perú sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 26 de abril de 1994.

COSTA RICA
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina Acuerdo entre el Gobierno de Costa Rica y el Gobierno de la República de Argentina para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 21 de mayo de 1997.
Canada Agreement between the Government of Canada and the Government of the Republic of Costa Rica for the Promotion and Protection of Investments, 18 March 1998.
Chile Acuerdo entre la República de Chile y la República de Costa Rica para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 11 de julio de 1996.
Paraguay Acuerdo entre la República de Costa Rica y el Gobierno de la República del Paraguay para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 29 de enero de 1998.
Venezuela Acuerdo entre la República de Venezuela y la República de Costa Rica para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 17 de marzo de 1997.

DOMINICAN REPUBLIC
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Ecuador Acuerdo para la Promoción y Protección de Inversiones entre el Gobierno de la República del Ecuador y el Gobierno de la República Dominicana, 26 de junio de 1998.

ECUADOR
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina Convenio entre el Gobierno de la República del Ecuador y el Gobierno de la República Argentina para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 18 de febrero de 1994.
Bolivia Convenio entre la República de Bolivia y la República de Ecuador para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 25 de mayo de 1995.
Canada Agreement between the Government of Canada and the Government of the Republic of Ecuador for the Promotion and Reciprocal Protection of Investments, 29 April 1996.
Chile Convenio entre el Gobierno de la República de Chile y el Gobierno de la República del Ecuador para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 27 de octubre de 1993.
El Salvador Convenio entre el Gobierno de la República del Ecuador y el Gobierno de la República de El Salvador para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 16 de mayo de 1994.
Paraguay  Convenio entre la República del Paraguay y la República del Ecuador sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 28 de enero de 1994.
Dominican Republic Acuerdo para la Promoción y Protección de Inversiones entre el Gobierno de la República del Ecuador y el Gobierno de la República Dominicana, 26 de junio de 1998.
United States Treaty between the United States of America and the Republic of Ecuador Concerning the Encouragement and Reciprocal Protection of Investment, 27 August 1993.
Venezuela Convenio entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de la República del Ecuador para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 18 de noviembre de 1993.

EL SALVADOR
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina Acuerdo entre la República de El Salvador y la República de Argentina para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 9 de mayo de 1996.
Chile  Acuerdo entre la República de El Salvador y la República de Chile para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 8 de noviembre de 1996.
Ecuador  Convenio entre el Gobierno de la República del Ecuador y el Gobierno de la República de El Salvador para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 16 de mayo de 1994.
Peru Acuerdo entre el Gobierno de la República de El Salvador y el Gobierno de la República de Perú para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 13 de junio de 1996.

GRENADA
Agreement with: Type of Agreement: To Top
United States Treaty between the United States of America and Grenada Concerning the Reciprocal Encouragement and Protection of Investment, 2 May 1986.

GUATEMALA
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina  Acuerdo entre la República de Argentina y la República de Guatemala para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 21 de abril de 1998.
Chile Acuerdo entre la República de Guatemala y la República de Chile para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 8 de noviembre de 1996.

HAITI
Agreement with: Type of Agreement: To Top
United States Treaty between the United States of America and the Republic of Haiti Concerning the Reciprocal Encouragement and Protection of Investment, 13 December 1983.

HONDURAS
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Chile Acuerdo entre la República de Honduras y la República de Chile para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 11 de noviembre de 1996.
United States Treaty between the United States of America and the Government of the Republic of Honduras Concerning the Encouragement and Reciprocal Protection of Investment, 1 July 1995.

JAMAICA
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina Agreement between the Government of Jamaica and the Government of the Argentine Republic on the Promotion and Reciprocal Protection of Investments, 8 February 1994.
United States  Treaty between the United States of America and Jamaica Concerning the Reciprocal Encouragement and Protection of Investment, 4 February 1994.

MEXICO
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina  Acuerdo entre el Gobierno de los Estados Unidos Mexicanos y el Gobierno de la República de Argentina para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 13 de noviembre de 1996.

NICARAGUA
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina Acuerdo entre el Gobierno de la República de Nicaragua y el Gobierno de la República de Argentina para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 10 de agosto de 1998.
Chile  Acuerdo entre la República de Chile y la República de Nicaragua para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 8 de noviembre de 1996.
United States  Treaty between the Government of the United States of America and the Government of the Republic of Nicaragua Concerning the Encouragement and Reciprocal Protection of Investment, 1 July 1995.

PANAMA
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina Convenio entre la República de Argentina y la República de Panamá para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 10 de mayo de 1996.
Canada Treaty between the Government of Canada and the Government of the Republic of Panama for the Promotion and Protection of Investments, 12 September 1996.
Chile Convenio entre la República de Panamá y la República de Chile para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 8 de noviembre de 1996.
United States Treaty between the United States of America and the Republic of Panama Concerning the Treatment and Protection of Investment, 27 October 1982.
Uruguay Convenio entre la República de Panamá y la República Oriental del Uruguay para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 15 de setiembre de 1998.

PARAGUAY
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Chile Acuerdo entre la República de Chile y la República del Paraguay para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 7 de agosto de 1995.
Costa Rica  Acuerdo entre la República de Costa Rica y el Gobierno de la República del Paraguay para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 29 de enero de 1998.
Ecuador  Convenio entre la República del Paraguay y la República del Ecuador sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 28 de enero de 1994.
Peru Convenio entre la República del Perú y la República del Paraguay sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 31 de enero de 1994.
Venezuela  Convenio sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de la República del Paraguay, 5 setiembre de 1996.

PERU
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina Convenio entre el Gobierno de la República de Argentina y el Gobierno de la República del Perú sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 10 de noviembre de 1994.
Bolivia Convenio entre el Gobierno de la República del Perú y el Gobierno de la República de Bolivia sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 30 de julio de 1993.
Colombia Convenio entre la República de Colombia y el Gobierno de la República del Perú sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 26 de abril de 1994.
El Salvador Acuerdo entre el Gobierno de la República de El Salvador y el Gobierno de la República de Perú para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 13 de junio de 1996.
Paraguay Convenio entre la República del Perú y la República del Paraguay sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 31 de enero de 1994.
Venezuela  Convenio entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de la República del Perú sobre la Promoción y Protección de Inversiones, 12 de enero de 1996.

TRINIDAD & TOBAGO
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Canada Agreement between the Government of Canada and the Government of the Republic of Trinidad and Tobago for the Reciprocal Promotion and Protection of Investments, 11 September 1995.
United States Treaty between the Government of the United States of America and the Government of the Republic of Trinidad and Tobago Concerning the Encouragement and Reciprocal Protection of Investment, 26 September 1994.

UNITED STATES
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina  Agreement between the United States of America and the Argentine Republic concerning the Reciprocal Encouragement and Protection of Investment, 14 November 1991.
Bolivia  Treaty between the United States of America and the Government of the Republic of Bolivia concerning the Encouragement and Reciprocal Protection of Investment, 17 April 1998.
Ecuador  Treaty between the United States of America and the Republic of Ecuador Concerning the Encouragement and Reciprocal Protection of Investment, 27 August 1993.
Grenada Treaty between the United States of America and Grenada Concerning the Reciprocal Encouragement and Protection of Investment, 2 May 1986.
Haiti Treaty between the United States of America and the Republic of Haiti Concerning the Reciprocal Encouragement and Protection of Investment, 13 December 1983.
Honduras Treaty between the United States of America and the Government of the Republic of Honduras Concerning the Encouragement and Reciprocal Protection of Investment, 1 July 1995.
Jamaica Treaty between the United States of America and Jamaica Concerning the Reciprocal Encouragement and Protection of Investment, 4 February 1994.
Nicaragua Treaty between the Government of the United States of America and the Government of the Republic of Nicaragua Concerning the Encouragement and Reciprocal Protection of Investment, 1 July 1995.
Panama Treaty between the United States of America and the Republic of Panama Concerning the Treatment and Protection of Investment, 27 October 1982.
Trinidad & Tobago Treaty between the Government of the United States of America and the Government of the Republic of Trinidad and Tobago Concerning the Encouragement and Reciprocal Protection of Investment, 26 September 1994.

URUGUAY
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Canada Agreement between the Government of Canada and the Government of the Eastern Republic of Uruguay for the Promotion and Protection of Investments, 29 October 1997.
Chile  Acuerdo entre la República de Chile y la República Oriental del Uruguay para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 26 de octubre de 1995.
Panama Convenio entre la República de Panamá y la República Oriental del Uruguay para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 15 de setiembre de 1998.

VENEZUELA
Agreement with: Type of Agreement: To Top
Argentina Acuerdo entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de la República de Argentina para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 16 de noviembre de 1993.
Barbados Acuerdo entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de Barbados para la Promoción y Protección de Inversiones, 15 de julio de 1994.
Brazil  Acuerdo entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de la República Federativa de Brasil para la Promoción y Protección Recíproca de las Inversiones, 4 de julio de 1995.
Canada  Agreement between the Government of Canada and the Government of the Republic of Venezuela for the Promotion and Protection of Investments, 1 July 1996.
Chile  Acuerdo entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de la República de Chile sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 2 de abril de 1993.
Costa Rica  Acuerdo entre la República de Venezuela y la República de Costa Rica para la Promoción y Protección Recíproca de Inversiones, 17 de marzo de 1997.
Ecuador  Convenio entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de la República del Ecuador para la Promoción y Protección Recíprocas de Inversiones, 18 de noviembre de 1993.
Paraguay Convenio sobre Promoción y Protección Recíproca de Inversiones entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de la República del Paraguay, 5 setiembre de 1996.
Peru Convenio entre el Gobierno de la República de Venezuela y el Gobierno de la República del Perú sobre la Promoción y Protección de Inversiones, 12 de enero de 1996.
 
countries sitemap a-z list governmental contact points